Frågor och svar

Här har vi samlat den vanligaste frågorna och svaren.

Fråga: Hur löser jag in mitt kort?
Svar: Du löser in ditt kort genom att logga in på hemsidan som står angivet på kortet med tillhörande kod. Registreringen öppnar den 1/12 2019.

Fråga: Vad är det för leveranstid?
Svar: Normal leveranstid är ca 14 arbetsdagar från det att vi registrerat din beställning. Under högsäsong kan leveranstiden vara något längre.

Fråga: Jag har fått en trasig vara?
Svar: Om du fått en trasig vara eller om den är skadad så hör av dig till oss via kontaktformuläret på hemsidan där du registrerade din beställning. Reklamation måste ske senast 5 dagar efter ni mottagit gåvan. Så återkommer vi snarast.

Fråga: Gåvan har gått i retur / ej avhämtad / outlöst?
Svar: Paketet ligger hos ombud i 30 dagar, därefter går paketet i retur till oss. Vi kan då skicka paketet på nytt men debiterar en frakt och hanteringskostnad på 250kr.

Fråga: Kan jag ändra på min beställning?
Svar: Efter att du registrerat ditt kort går det inte att ändra val av gåva.

Fråga: Jag vill byta vara, hur gör jag?
Svar: Det går tyvärr inte byta sin vara efter man gjort ett aktivt val av gåva.

Fråga: Kan någon annan hämta ut min beställning?
Svar: Det är bara det namnet som beställningen är gjord i som kan hämta ut leveransen. Så det är viktigt att man fyller i sitt namn korrekt när man lägger beställningen.

Fråga: Hur länge är kortet giltigt?
Svar: Sista giltighetsdatum finns angivet på ditt kort.